Для молодих вчителів



Планування уроків іноземної мови

Успішність планування уроків зумовлена такими факторами:
знаннями цілей навчання та програмних вимог до мовленнєвих навичок та вмінь учнів в кожному класі;
•    знанням змісту навчально-методичного комплексу;
•    знанням умов навчання: вікових особливостей учнів, специфіки конкретного класу;
•    знанням основних методичних вимог до сучасного уроку іноземної мови;
•    врахуванням дидактичних і методичних принципів навчання.
Відповідно до програми навчання іноземної мови передбачає
комплексне досягнення практичної, виховної, освітньої та розвиваючої цілей


Практична мета навчання іншомовної культури передбачає


формування та розвиток мовленнєвих навичок учнів користування мовним матеріалом (лексичним, граматичним, орфографічним та фонетичним), а також навчання видам мовленнєвої діяльності: аудіювання, говоріння (діалог, монолог), читання та письма в межах сфер спілкування і тематики, визначених програмою, що дозволить їм долучитися до соціокультурних цінностей країн виучуваної мови в умовах міжкультурної комунікації. Практична мета передбачає також уміння задовольняти свої пізнавальні інтереси за допомогою нового мовного коду.







Формулюючи практичну мету, вчитель визначає, чого конкретно він буде навчати на цьому уроці. Доцільно починати формулювання практичної мети словами «вчити» або «навчити».

·         вчити учнів розповідати про...з опорою на текст-зразок;
·         вчити учнів розповідати про ... в обсязі 7-8 фраз на основі мовленнєвої ситуації з опорою на логіко-семантичну схему;
·         вчити учнів комбінувати 2-3 речення у логічній послідовності на основі мовленнєвої ситуації;
·         вчити учнів описувати малюнок (серію малюнків) в обсязі ... речень з опорою на ключові слова;
·         вчити учнів розповідати про ... на основі мовленнєвої ситуації без опор;
·         вчити учнів описувати місто на основі мовленнєвої ситуації, використовуючи план-схему міста, серію фото листівок;
·         вчити учнів розповідати про ... на основі прочитаного/ прослуханого
тексту;
·         вчити учнів вести діалог за ситуацією з використанням опор;
·         вчити учнів складати мікро діалоги з готових реплік;
·         вчити учнів обмінюватись репліками на рівні діалогічної єдності «твердження-твердження» на основі мовленнєвої ситуації;
·         вчити учнів вести бесіду про визначні місця Лондона;
·         -вчити учнів одержувати основну інформацію з прочитаного/ прослуханого тексту;
·         навчити учнів детального розуміння прослуханого тексту;
·         навчити учнів читати текст ... з загальним розумінням змісту;
·         навчити учнів читати і розуміти текст з описом природи взимку;
·         вчити учнів прогнозувати зміст тексту за його заголовком;
·         вчити учнів читати і вилучати нову інформацію з тексту;
·         вчити учнів переглядати газети і знаходити статті, що висвітлюють події...;
·         навчити учнів писати свою адресу;
·         навчити учнів писати дату свого народження;
·         навчити учнів точно фіксувати прочитану/ прослухану інформацію;
·         навчити учнів писати початок/ завершення приватного/ ділового листа;
·         навчити учнів заповнювати анкету;
·         навчити учнів вживати граматичні структури на рівні однієї фрази;
·         навчити учнів вживати лексичні одиниці на рівні понад фразової єдності;
·         вчити учнів розуміти незнайомі слова на основі контексту;
·         навчити учнів правильно вимовляти звуки    у потоці мовлення;
·         навчити учнів впізнавати звуки ...,...;
·         вчити учнів впізнавати висхідний/ спадний тони;
·         навчити учнів читати літери ... у закритому складі;
·         навчити учнів читати слова з голосними літерами у відкритому складі;
·         навчити учнів писати літери;
·         навчити учнів співвідносити великі літери з малими, друковані з рукописними.
·         Якщо подається новий матеріал, то формулювання практичної мети може бути таким:
·         -ознайомити учнів з функцією, формою, особливостями вживання граматичної структури ... і вчити правильно використовувати її на рівні фрази;
·         ознайомити із значенням, особливостями вживання лексичних одиниць і навчити правильно використовувати їх у знайомих граматичних структурах на рівні фрази;
·         -ознайомити з правилом чигання літери... і вчити правильно чигати слова згідно з правилом.
Якщо на уроці планується систематизація вивченого матеріалу або контроль навичок та вмінь, то формулювання практичної мети може бути таким:
·         систематизувати видо-часові форми дієслова...;
·         систематизувати лексичні одиниці до теми ...;
·         -систематизувати вживання граматичної струкіури групи Perfect у мовленні;
·         проконтролювати засвоєння лексичних одиниць з теми ...;
·         проконтролювати техніку читання слів типу ...;
·         проконтролювати техніку написання слів/ літер з теми ...;
·         проконтролювати уміння діалогічного/ монологічного мовлення з теми


Виховна мета навчання іншомовної культури передбачає
 формування, становлення, збагачення і удосконалення духовного світу школярів через творче успадкування доступної їм культури, позитивне ставлення і повагу до іноземної мови і культури народів (власної та країн виучуваної мови). Виховна мета має забезпечувати моральне, естетичне, екологічне, трудове та інші напрями виховання учнів засобами іноземної мови..

Наведемо перелік можливих формулювань виховних цілей уроку:

·         виховувати почуття патріотизму і здатності любити свою Батьківщину; формувати почуття патріотизму;
·         виховувати інтернаціоналізм / імунітет до націоналізму, шовінізму тощо;
·         виховувати толерантне ставлення до представників іншої культури;
·         виховувати дух прагнення до взаєморозуміння між народами;
·         виховувати впевненість у пріорітеті загальнолюдських цінностей, виховувати усвідомлення власної гідності та шанобливого ставлення до гідності інших людей;
·         виховувати ввічливість у стосунках між людьми;
·         формувати потреби і здібності розуміти чужу точку зору на соціальні й гуманітарні проблеми, досягати згоди та співпрацювати в умовах різниці поглядів і переконань;
·         виховувати культуру взаємовідносин із однолітками, батьками, суспільством;
·         формувати потреби і здібності робити соціальний вибір;
·         виховувати правову свідомість учнів; виховувати потребу в залученні до світової культури; виховувати почуття причетності до світової історії, пам'яток  літератури, мистецтва, філософії, науки;
·         виховувати повагу до людей різних професій;
·         виховувати екологічну культуру учнів;
·         виховувати дбайливе ставлення до довкілля;
·         прищеплювати любов до праці;
·         виховувати гарний смак.

Освітня мета передбачає
формування стратегічної компетенції, соціолінгвістичної та соціокультурної компетенції, навчальної компетенції, що передбачає усвідомлення суті мовних явищ, розуміння особливостей свого мислення; порівняння явищ іноземної мови з рідною мовою, залучення до діалогу культур, оволодіння знаннями про культуру, історію, реалії та традиції країни, мова якої вивчається; уміння вчитися (працювати з книжкою, довідковою літературою тощо), уміння обирати ефективні стратегії для розв'язання комунікативних завдань, уміння самостійно здобувати і використовувати знання, планувати навчальний процес і оцінювати свої знання, свої слабкі та сильні риси, здібності до вивчення іноземної мови. Освітня мета також .передбачає уміння співвідносити свою культуру з іноземною, бачити розбіжність та спільність у системах норм, обов'язків, прав, світосприйнятгях, що прийняті в різних соціумах.


Освітню мету можна починати словами «розширити уявлення» або «формувати уявлення».

·         розширити уявлення учнів про традиції;
·         формувати уявлення про національний костюм;
·         поглибити знання учнів про традиції Великої Британії;
·         розширити знання учнів про державний устрій США;
·         продовжити знайомство з новими фактами американської культури:
·         поглибити і розширити знання про вже відомі факти британської культури; зрозуміти проблеми, якими живе Велика Британія, зокрема, молодь:
·         актуалізувати у свідомості учнів відповідну проблему життя України та її молоді;
·         сформувати уявлення учнів про нове граматичне явище - герундій;
·         поглибити знання учнів про функції мови (мовленнєвих умінь) як засобу спілкування;
·         поглибити знання учнів про будову (систему) мови;
·         розширити фонові знання учнів (які закладені в топоніміці, власних іменах, прислів'ях, приказках фразеологізмах, крилатих висловлюваннях, девізах, лозунгах, безеквівалентній лексиці, назвах предметів і явищ традиційного і нового побуту (реаліях), поняттях, що відображають явища громадського характеру тощо);
·         поглибити знання учнів про невербальні засоби спілкування;
·         поглибити знання учнів про статус, історію та розвиток мови, її роль у світі, взаємозв'язки з українською та іноземною мовами.

Розвиваюча мета спрямована

на розвиток інтелектуальної, пізнавальної діяльності учнів, їх мовних здібностей, їх індивідуальностей, таких їхніх якостей, сторін, психічних процесів, іцо лежать в основі оволодіння іншомовною діяльністю і відіграють важливу роль для процесів пізнання, виховання і навчання (інтелект, увага, пам'ять, мислення, толерантність/терпимість тощо); розвиток здібностей учнів, які забезпечують успішне функціонування пізнавальної, емоційно-оціночної, творчої та емоційної сфер школярів, а також формування інтересу до навчально-пізнавальної діяльності в цілому

Плануючи досягнення розвиваючої мети, вчитель може визначити такі
цілі:
·         розвивати кмітливість учнів (учитель на уроці застосовує без перекладні способи семантизації або ребуси, кросворди тощо);
·         розвивати інтелектуальну гнучкість учнів (учитель пропонує вправу на трансформацію діалогу-зразка на основі змінних ситуацій);
·         розвивати вміння спілкуватися, зокрема вміння вести диспут і брати участь в ньому;

·         розвивати вміння порівнювати явища, визначати їх сутність, оцінювати їх;
·         розвивати здібності учнів:
o   до розподілу уваги (у вправах, де необхідно одночасно утримувати увагу до кількох одиниць);
o   до збільшення обсягу уваги (шляхом поступового збільшення мовленнєвих одиниць, що сприймаються);
o   до слухової диференціації (фонематичний слух); -до зорової диференціації (механізм читання);
o   до антиципації структури фрази/ тексту;
o   до антиципації змісту висловлювання/ тексту;
o   до здогадки на основі словотворчих елементів, контексту, чуття мови, інтуїції;
o   до впізнавання мовленнєвих одиниць (на слух та при читанні); -до аналізу та синтезу;
o   до порівняння, зіставлення мовленнєвих одиниць, їх форм і значень;
o   до логічного викладу змісту висловлювання;
o   до формулювання висновків щодо прочитаного/ прослуханого або сказаного;
o   до планування свого висловлювання;
o   до дискурсивного усвідомлення правил-інструкцій/ схем/ пам'яток; -до номінації (називання предметів);
o   до імітації мовленнєвої одиниці різного обсягу;
o   до конструювання мовленнєвих одиниць різного рівня словосполучення, фраз, понадфразових єдностей, тексту;
o   до вербалізації/ передачі побаченого;
o   до імпровізації;
o   до емпатії (співчуття); -до комунікабельності;



<iframe width="640" height="480" src="http://short.media/embed/education/7-pomilok-pedagogiv-pochatkivtsiv/8127" frameborder="0"></iframe>



Комментариев нет:

Отправить комментарий