понедельник, 12 ноября 2018 г.


                  Самоаналіз виховного заходу
1.Найменування виховного заходу, дата, місце проведення, вік дітей, що взяли в ньому участь.

2.Визначення форми (жанру) заходу: етична бесіда, диспут, свято, похід-екскурсія, психологічний тренінг, урок самоврядування тощо.

3.Конкретні педагогічні цілі й виховні завдання цього заходу (головною метою виховного заходу є зміна стосунків).

    Наприклад:

§  Виховання інтересу до спорту, техніки, науки, мистецтва, політики, тощо;

§  Формування здатності до збагачення власного внутрішнього світу, самовиховання;

§  Зміна характеру міжособистісних стосунків у класному колективі (виховання в учнів поваги один до одного);

§  Зміна ставлення до якогось члена колективу (в результаті його цікавої розповіді про своє захоплення, про яке ніхто раніше в класі не знав, у нього можуть з’явитися товариші);

§  Виявлення, розвиток здібностей будь-якого із членів колективу, забезпечення зміни його ставлення до себе;

§  Вивчення учнями правил поведінки (етикету): на вечорі, танцях, банкеті тощо.

4. Наявність плану підготовки та проведення заходу, його продуманість, доцільність, завершеність.

5. Участь колективу вихованців у розробці планів проведення заходу і їх мотивація до активної діяльності.

6. Хід підготовчої роботи, розподіл доручень, ставлення учасників до її виконання.

7. Педагогічна позиція вчителя, стимулювання ініціативи, активності, самостійності учнів, залучення їх до роботи в ролі помічників.

8. Врахування вікових особливостей, індивідуальних і колективних запитів та інтересів дітей.

9.    Позиція школярів під час проведення заходу (активність та ініціатива; байдужість і пасивність).

10. Позитивні, найбільш вдалі моменти заходу, створення виховної ситуації, у якій учні відчувають радість, гордість за себе і товаришів. Хиби і труднощі у роботі, шляхи їх подолання.

11.    Ступінь виконання поставлених завдань.

12. Спрямованість у майбутнє (наявність перспектив), визначення проблеми, на розв’язання якої спрямовані проведені заходи, системність виховної роботи у класі.

Схема самоаналізу уроку
1.     Характеристика навчальних можливостей класного колективу за результатами педагогічного аналізу. Як враховано особливості учнів під час планування даного уроку?
2.     Тип уроку, його структура; як даний урок пов’язаний із попереднім , який матеріал цього уроку необхідно використати в подальшому?
3.     Які головні завдання уроку, їх врахування під час планування та реалізації мети уроку /навчальної, виховної, розвивальної/?
4.     Чи раціонально використано час уроку , чи раціональна структура уроку для вирішення його основних завдань?
5.     Яке поєднання організаційних форм, методів і прийомів використано на уроці, чи оптимальне його поєднання?
6.     Як здійснюється контакт  із класом та з окремими учнями, тобто як було налагоджено зворотний зв’язок?
7.     Чи раціонально використано  навчальний кабінет? Чому обрано  саме такі  засоби навчання?
8.     Наскільки ефективно організовано самостійну роботу, чи використано елементи самоосвіти, самовиховання?
9.     Як організовано контроль за якістю навчальних досягнень учнів?
10.                        Як учитель уникав перевантаження учнів?
11.                        Чи забезпечено цілеспрямовану розумову діяльність учнів?
12.                        Як створювалися ситуації емоційних переживань для формування внутрішньої мотивації навчання?
13.                        Чи дотримувався вчитель  педагогічного такту?
14.                        Чи зацікавив урок учнів?
15.                        Які елементи в ході уроку були найбільш вдалими? Що не вдалося виконати?
16.                        Як продумано додаткові  варіанти для непередбачених ситуацій?
17.                        Як планувати роботу над усуненням недоліків?


Комментариев нет:

Отправить комментарий